|
ความคิดเห็นที่ 189 |
|
เรื่องเครื่องตกที่ภูเก็ต. เคยดูสารคดี เค้าบอกว่าลมเฉือนไม่ใช่สาเหตุหลักที่ทำให้เครื่องบินตกค่ะ หลังจากทีมสืบสวนอะไรสักอย่างเค้าทำสืบอย่างละเอียดลมเฉือนแค่นั้นปกติไม่น่าจะเป็นสาเหตุให้เครื่องสูญเสียการควบคุมถึงขนาดนั้น(ถ้าจำไม่ผิดนะ) เค้าจึงทำการสอบสวนจนภายหลังทราบว่า สาเหตุที่แท้จริงแล้วกัปตันทำงานต่อเนื่องติดต่อกันจนนานเกินไป ผิดกฎหมายการบินด้วย นี่อาจจะเป็นสาเหตุที่คุณจอมยุทธน้อยออกมาเม้นเรื่องทำงานติดต่อกัน 20 วันน่ะค่ะ
เราจำไม่ได้แล้วว่าเราดูจากคลิปอะไร ubc เคยฉายหลายปีก่อน น่าจะมาจาก nat geo นี่แหละ แต่เราอาจจำผิดก็ได้ ตอนก่อนเม้นอันนี้ เรากลัวว่าเราจำอะไรคลาดเคลื่อนจนเม้นผิด จึงไปเข้า wiki มาเจอลิ้งค์นี้ เราว่าเราน่าจะจำไม่ผิดแหละ สหภาพการบิน(หรือจะเรียกอะไรก็ตามเราไม่รู้ชื่อไทย ชื่ออังกฤษจำไม่ได้) ตัดสินว่าทำงานติดต่อกันนานเกินไปจนเป็นสาเหตุเครื่องบินตก และเป็นสาเหตุหลักที่ยุโรปสั่งแบนสายการบินนี้ห้ามเข้าย่านฟ้าเค้า อะไรประมาณนี้
http://en.wikipedia.org/wiki/One-Two-GO_Airlines_Flight_269
Thai crash investigators from the Thailand Department of Civil Aviation initially speculated that wind shear was the cause of the crash. Two years later, National Transportation Safety Board (NTSB) reported that wind shear was not a factor in the crash.[1] <<ลมเฉือนไม่เกี่ยว
A two-year investigation by NTSB resulted in a report [1] mainly incorporated into the crash report published by the Thai Department of Civil Transportation.[2] Both reports found that the Captain and First Officer had worked hours vastly in excess of the legal flight limits; that the first officer attempted to transfer control to the captain during the go-around; that neither pilot initiated a go-around and that the training and safety programs at the airline were deficient. << สิ่งที่สอบสวนเจอ
Corruption within One-Two-GO Airlines and the Thai Department of Civil Aviation was a factor for crash investigators. << สาเหตุหลักเครื่องตก ส่วนย่อหน้าถัดๆไปคือ คอรัปชั่นยังไง และผมกระทบไงต่อ
A television crew initially learned of fraudulent work rosters for the captain and first officer, obfuscating their illegal work schedule, had been provided to the crash investigators.[3] The lead Thai Department of Civil Aviation investigator, who reported documents he had received from One-Two-GO were fiction. The National Transportation Safety Board report included the true work rosters, obtained by the family of a victim. The NTSB report documents check ride fraud among four other One-Two-GO pilots in the months following the crash.[4] Legal filings[5] and press articles[6] reference an email among executives of One-Two-GO Airlines, including CEO Udom Tantiprasongchai.
More than three years after the crash, the British coroner[7] cited the "flagrant disregard for passenger safety" by the airline and said "the primary failure so far as I am concerned relates to the corporate culture which prevailed both One-Two-GO Airlines and Orient Thai Airlines prior to and following the air crash." One-Two-Go Airlines is prohibited from operating in European Union nations due to safety concerns.[8] At the time of the accident the airline was owned by Orient Thai Airlines and in July 2010, it fully re-branded as Orient Thai Airlines.
จากคุณ |
:
Shiki neko
|
เขียนเมื่อ |
:
12 ธ.ค. 55 18:49:30
A:1.0.198.102 X: TicketID:351705
|
|
|
|
|